Dapatkan pandangan PakTeh..!

Thursday, November 10, 2011

Nasihat Kerajaan Untuk Elak Denda Lewat...

 SENARAI SEMAK UNTUK MENGELAK DENDA LEWAT

TUAN/PUAN,

BERIKUT ADALAH TANGGUNGJAWAB PEMINJAM UNTUK MENGELAK DIKENAKAN DENDA LEWAT OLEH PEMAJU :

1.       PERJANJIAN JUALBELI DIBACA DAN DIFAHAMI SEBELUM   MENURUNKAN TANDATANGAN;

2.  PERMOHONAN YANG LENGKAP DIKEMUKAKAN KEPADA BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN (BPP) TIDAK LEWAT 7 HARI DARI TARIKH PERJANJIAN JUALBELI;

3.       PERMOHONAN PINJAMAN MESTILAH LENGKAP UNTUK MENGELAKKAN DITOLAK/KUIRI;

4.       BORANG CAGARAN HENDAKLAH DITANDATANGANI DI HADAPAN PEGUAM DENGAN  SEGERA  UNTUK DIKEMUKAKAN KEPADA BPP  TIDAK LEWAT 14 HARI DARI TARIKH SURAT KELULUSAN;

5.       PEMINJAM HENDAKLAH MEMASTIKAN :
I)             PEGUAM MENDAFTARKAN DOKUMEN CAGARAN DENGAN  SEGERA UNTUK DIKEMUKAKAN KEPADA BPP TIDAK LEWAT 30 HARI DARI TARIKH BORANG CAGARAN DITANDATANGANI OLEH BPP.
II)  WANG BEZA TELAH DIJELASKAN/BOLEH DIJELASKAN BAGI MEMBOLEHKAN PEGUAM MEMBUAT PENGESAHAN KEPADA BPP.

6.       PEMINJAM HENDAKLAH MEMASTIKAN SUPAYA PEMAJU MENGEMUKAKAN :
I)             TUNTUTAN BAYARAN SELEPAS URUSAN CAGARAN HARTA KEPADA
II)            KERAJAAN DISEMPURNAKAN.
III)          SURAT TUNTUTAN BAYARAN MENGIKUT TARIKH INVOIS.
IV)   SURAT TUNTUTAN BAYARAN YANG LENGKAP BERSERTA SIJIL ARKITEK.

7.  PEMINJAM HENDAKLAH SENTIASA BERURUSAN DENGAN PEGUAM DAN PEMAJU UNTUK MENGELAKKAN DENDA LEWAT.


Jika masih kurang yakin sila ke http://loankerajaan.blogspot.com/p/hubungi-kami.html

15 comments:

Anonymous said...

helo,sy ni kakitangan awam berumur 31 thn dan memiliki tanah sendiri namun blm mempunyai rumah sendiri.sy bercadang utk membina rmh atas tanah sendiri tp risau jika gaji lepas atau tidak dan berapa kelayakan yg dapat utk membina rumah..gaji sy setakat ini adalah rm1200 bersih.mampukah sy membina rumah sendiri dgn gaji yang ada?

Anonymous said...

salam Pak Teh,
Nak tanya..saya dengar citer, loan kerajaan dah tak ada lagi selepas Jun2014,sebab semua akan diserahkan kepada pihak bank.Apakah itu benar?t/kasih

Anonymous said...

Helo pak Teh, nak tanya skit... Selalunya berapa lama tempoh yg diambil untuk peguam buat proses hakmilik dan pembayaran dikeluarkan kepada pemaju?

Anonymous said...

Tuan,
Selamat sejahtera, bolehkah saya minta tolong? Bagi kes urusan cagaran, adakah pihak peguam kena tunggu surat dari BPP? Boleh pihak peguam terus uruskan gadaian tanpa surat dari BPP?
Sekian terima kasih.

Anonymous said...

SALAM,,SAYA NK TANYA..SAYA DA BELI RUMAH GUNA LOAN KERAJAAN N BPP DA BAYAR 80% PD PEMAJU..N PEMAJU DA MOHON BAYARAN LAST PAYMENT LG 20% TP PIHAK BPP TAK DAPAT BUAT BAYARAN DALAM MASA 14 HARI SEPERTI DALAM PERJANJIAN ATAS ALASAN PROSES BAYARAN XDPT DIBUAT KERANA DALAM PROSES PENYELENGGARAAN SISTEM..SO PEMAJU CAS PD SY UNTUK DENDA LEWAT..BOLE KE SY DAPATKAN BALIK BAYARAN DENDA LEWAT YANG DA DIBAYAR KERANA KELEWATAN PADA PIHAK BPP BKN NYA ATAS KESILAPAN PEMBELI..N BAGAIMANA CARANYA SY BOLE MENUNTUT DUIT DENDA LEWAT DARIPADA BPP?

Unknown said...

Salam pak teh macam mana saya nak semak bank lambat bayar kepada pemaju. Saya pinjam loan goverment. Terima kasih

appik said...

Salam Pak Teh,

Kalo kelewatan berpunca daripada masalah pemaju macam mana? pembeli juga ke yang kena tanggung bayaran dendan lewat? Ini untuk rumah siap..

Terima kasih atas pandangan..

Anonymous said...

Kenapa mesti " peminjam kena memastikan", apa peranan lawyer dlm hal ni?

Unknown said...

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
Seketika, kami bersedia untuk melayani anda
Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji

Susan bowman said...

BERITA BAIK! BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan betul,
Ibu saya SUSAN [SYARIKAT PINJAMAN SUSAN BOWMAN]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah 2% sahaja. Ia adalah peluang kewangan di langkah pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat ramai di luar mencari peluang atau bantuan kewangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat mendapatkannya. Tetapi ini adalah peluang kewangan di langkah pintu anda dan dengan itu anda tidak mampu untuk melepaskan peluang ini.
Perkhidmatan ini menjadikan kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman tersedia antara jumlah pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

Unknown said...

Kami menawarkan pinjaman kadar faedah 2% untuk kegunaan perniagaan dan peribadi sekarang hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

Anonymous said...

Jika pihak pembiaya (Kerajaan) LPPSA gagal membuat bayaran selepas tempoh 21 dokumen tuntutan dikemukakan oleh pihak pemaju, denda lewat bayaran dikenakan kepada peminjam. Adalah LPPSA boleh lepas tangan sahaja?? Sedangkan S & P perlu mendapat kelulusan mereka terlebih dahulu, kan

osma said...

Hello semua,
Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Firma Pinjaman Osman untuk pinjaman perniagaan berjumlah $ 250,000. Kemudian, saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan kepada kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam 24 jam perbankan tanpa apa-apa tekanan mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda boleh menghubungi Firma Pinjaman Osman melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jantina: .........
3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........
4) Tempoh Pinjaman: .........
5) Negara: .........
6) Alamat Rumah: .........
7) Nombor Mudah Alih: .........
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: .....................
10) Pekerjaan: ...........................
11) Tapak yang anda buat di sini tentang kami .....................
Terima kasih dan salam mesra.
Derek E-mel osmanloanserves@gmail.com

RIKA NADIA said...

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Post a Comment