Dapatkan pandangan PakTeh..!

Saturday, November 19, 2016

Siri 3 - Pelan Rumah : Keperluan dan jenis-jenisnya...

As salam semua.... moga semuanya sejahtera bersama keluarga.


         Mungkin ada yang sedang berangan-angan untuk membuat pelan rumah yang bagaimana atau ada yang sedang membuat pelan rumah. Nasihat PakTeh, pastikan BUDGET.. BUDGET... BUDGET... dahulu. Opss.. ada yang tanya nak kira budget macam mana? Budget ne kira berpa modal yang kita ada. Sebagai contoh simpanan di bank, tunai ditangan, loan dan sebagainya yang diperuntukan untuk bina rumah impian. Ramainya nak guna loan perumahan 100% untuk kos bina rumah dan masukkan sekali kos akitek, peguam dan sebagainya. Ini yang dikatakan budget... Anggaran kos-kos untuk bina rumah ada dijelaskan di sini.  

PakTeh dapati ramai yang buat pelan ikut seronok dan bila bagi pada kontraktor dah terlebih budget gitu. Selepas budget ditentukan, perlu ditentukan pula keperluan asas pembinaan iaitu keperluan peribadi juga keperluan lain seperti syarat pihak berkuasa. Keperluan peribadi seperti berapa tingkat diperlukan, berapa bilik, berapa besar, plaster siling, tiles atau pakir dan sebagainya. Keperluan lain adalah seperti keluasan yang dibenarkan untuk dibina rumah, spec lain yang menjadi syarat majlis seperti sistem kumbahan, sistem lebihan air hujan dan sebagainya. Kos-kos lain yang tidak diambil kira di dalam loan juga perlu diambilkira. Antara kos tersebut adalah kos akitek, kos guaman, kos gadaian, kos-kos lain seperti kos tambun tanah, kemasukan api dan air, pagar, retaining wall, kos masuk rumah seperti lampu, kipas, aircond dan sebagainya juga perlu difikirkan. Selepas budget diketahui baharu ditentukan pelan tadi mengikut keperluan yang telah dikenalpasti tadi. 

Sistem Pengumpulan dan Penggunaan Semula Air Hujan (SPAH) diwajibkan
bagi pembinaan rumah di Daerah Sepang... kosnya boleh mencecah RM10,000. 
ISU...! Ramai yang bertanya PakTeh kos sekaki persegi untuk buat rumah berapa? Jawapan tepatnya boleh diperolehi setelah perkara di atas diperolehi. Disamping itu kos rumah juga tertakluk kepada banyak perkara lain seperti jenis rumah sama ada rumah batu atau kayu atau separuh batu separuh kayu atau IBS, berapa tingkat, kekemasan dalaman seperti tiles, kabinet, plaster siling, sistem air panas dan sebagainya. 

Apabila telah ditentukan budget dan spec mengikut keperluan tadi, maka boleh teruskan dengan penyediaan pelan. Untuk membina rumah perlu ada pelan rumah yang lengkap kerana ianya menjadi 1 keperluan apabila mengemukakan permohonan pinjaman terutamanya. Terdapat 3 jenis pelan yang biasa diperlukan tertakluk keperluan Majlis Daerah masing-masing. Untuk membuat pelan pula perlu melantik pelukis pelan yang bertauliah. Kosnya tertakluk kepada banyak perkara seperti keluasan rumah, berapa jenis pelan diperlukan, keperluan pelan 3D,  urusan kelulusan, urusan kelayakan menduduki dan sebagainya. 

Pada umumnya terdapat 3 jenis pelan iaitu :
  • Pelan Lakaran : Pelan lakaran atau schematic drawing adalah pelan konsep yang akan dikeluarkan oleh pelukis pelan untuk di tunjuk kepada pelanggan. Lukisan tersebut dalam bentuk pandangan atas dan dalam bentuk 3 dimensi bergantung kepada permintaan pelanggan. 
  • Pelan Akitek : Pelan akitek atau architectural drawing adalah pelan yang akan dikeluarkan oleh pelukis pelan setelah pelan lakaran yang dibincang bersama pelanggan telah dipersetujui. Pelan tersebut akan disahkan oleh seorang arkitek proffesional. Sekiranya terdapat lagi perubahan yang ingin dilakukan setelah pelan arkitek dikeluarkan, kos untuk membuat perubahan di dalam pelan tersebut adalah tinggi, oleh itu pelanggan dinasihatkan supaya berbincang dan meneliti pelan lakaran terlebih dahulu  sebelum pelan arkitek dikeluarkan.
  • Pelan Struktur : Pelan struktur akan dikeluarkan setelah pelan arkitek siap. Pelan struktur adalah pelan yang diperlukan oleh kontraktor untuk membuat struktur rumah. 
Pelan biasanya mengandungi eleman-elemen berikut :-
  • Pelan - menunjukkan secara kasar kedudukan tapak projek atau tapak pembinan yang  selalunya dalam radius 5 km dari tapak projek.
  • Pelan Lokasi - menunjukkan secara kasar kedudukan tapak projek didalam lingkungan taman perumahan atau kawasan kediaman berhampiran di mana pelan akan ditunjukkan dalam skala 1: 1200, 1:1300, 1:1500 dan sebagainya.*
  • Pelan Tapak - mengandungi perincian yang lebih jelas berkenaan tapak rumah serta bangunan berhampiran dengan skala kebiasaan 1:200, 1:300.*
  • Pelan Lantai - mengandungi Pelan Tingkat Bawah, Tingkat Atas dan seterusnya serta Pelan Bumbung.
  • Pandangan - menunjukkan dengan jelas pandangan rupabentuk bangunan yg dilukis seperti Pandangan Hadapan, Belakang, Kiri & Kanan.
  • Keratan - menunjukkan keratan bangunan yg dibina bagi menunjukkan ruang dalaman sesebuah bangunan yang di bina,
  • Sanitari - menunjukkan susunatur kelengkapan dapur serta bilik air dan sistem kumbahan.
  • Sistem Bekalan  Air - menunjukkan susun atur sistem bekalan air paip.
  • Lukisan Terperinci - menunjukan rekabentuk yg lebih terperinci bagi bahagian atau keperluan yang di kehendaki oleh pihak PBT atau agensi berkaitan.
Untuk tujuan urusan loan perumahan kerajaan oleh Lembaga Pembiayaan Perumahaan Sektor Awam (LPPSA) pelan diperlukan tertakluk kepada 2 situasi iaitu :
  • bagi tanah dikawasan majlis perlu mempunyai pelan yang telah diluluskan oleh Majlis Daerah; atau 
  • tanah di luar kawasan majlis juga perlu mempunyai pelan rumah. Bezanya memerlukan surat pengesahan tanah diluar kawasan majlis oleh Majlis Daerah berkaitan.
Bagi yang ingin membina rumah menggunakan pinjaman perumahan kerajaan dan diuruskan dari a to z, dari penyediaan pelan, urusan peguam, perjanjian pembinaan, permohonan pinjaman sehingga rumah boleh diduduki sila call/whatsapp PakTeh di 019-353 3702. Bagi yang ingin lihat rumah yang telah dan sedang bina oleh pihak kami juga boleh call/whatsapp PakTeh di 019-353 3702. 

Ramai yang ingin rumah dibina besar tapi murah.  Cara yang paling biasa adalah dengan mengurangkan kos struktur bangunan seperti besi, kekemasan yang menggunakan bahan-bahan lama/biasa dan sebagainya. Apa yang kami nak tekankan awal adalah pihak kami tidak berkompromi dengan spec yang telah diluluskan di dalam plan struktur terutamanya. Kekemasan akhir juga penting untuk dilihat cantik dan tahan lama dengan menggunakan bahan-bahan high end. Untuk memiliki rumah yang memenuhi standard yang telah ditetapkan dengan kekemasan yang baik pengurangan kos hanya boleh dibuat dengan mengecilkan ruang, bukannya dengan mengurangkan perkara-perkara yang sepatutnya ada....saudara setuju...? 

49 comments:

sarah Ling said...

Kalau Majlis Daerah hilang atau tidak ada pelan, bagaimana nak proses pembelian Dan penjualan dgn. Gov loan?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
HENRIETTA FERNANDO said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahu orang ramai bahawa Puan Henrietta Fernando, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan kepada sesiapa yang memerlukan sebarang bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% untuk individu, syarikat dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan Pinjaman segera. E-mel Kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Lady Mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

Unknown said...

Halo,
Ini adalah untuk memaklumkan orang ramai bahawa Encik Leonardo Sanchez, pemberi pinjaman pinjaman swasta mempunyai peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan bantuan kewangan. Kami meminjam pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, firma dan syarikat lain yang dapat difahami terma dan syarat. Hubungi kami hari ini dengan e-mai l: (sanchezloanfirm@gmail.com)

HENRIETTA FERNANDO said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera? Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda ditolak oleh bank dan agensi kewangan lain? Lihatlah lagi, kami berada di sini untuk membantu anda dari segi kewangan, terma dan syarat kami adalah mudah, jelas dan mudah difahami serta sesuai dengan keperluan kewangan anda. Hubungi kami sekarang melalui e-mel untuk memohon dan mendapatkan pinjaman hari ini pada kadar faedah sebanyak 2%
Kebahagiaan dan kepuasan keseluruhan anda adalah dijamin 100%.

E-mel kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

AHMED.E said...

Selamat siang

ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL: globalfundfoundation9@gmail.com
BBM: D8633B93

AHMED.E said...

Selamat siang

ini adalah dasar dana global, kami memberikan pinjaman per pendanaan proyek tahunan 100% dengan pinjaman aman dan tidak aman yang tersedia kami dijamin dalam memberikan layanan keuangan untuk banyak klien kami dengan paket pinjaman fleksibel kami pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin kita beroperasi di bawah persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman kepada semua jenis untuk tertarik klien perusahaan perusahaan dan semua jenis organisasi bisnis, individu swasta dan investor real estate hanya menghubungi kami dengan nama di bawah Jika Anda sedang melihat bagaimana mendapatkan pinjaman hubungi kami kami dapat membantu Anda keluar EMAIL:"""" globalfundfoundation9@gmail.com
BBM: D8633B93

Unknown said...

BERITA BAIK

Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk bermula?
Saya pengarah Nadira Muhammad Loans Limited,
Perkhidmatan pinjaman Nadira Muhammad adalah lesen kredit pelaburan undang-undang, kami menawarkan
Pinjaman kepada Individu dan perniagaan dan menyediakan
Perkhidmatan dan pelaburan yang boleh dipercayai untuk tahap pelanggan / calon
Dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%, dengan jumlah minimum pinjaman dari
(3000 $ / € / Rp) untuk jumlah pinjaman maksimum ($ 700 miliar $ / € / Rp) dengan
Tempoh 1 tahun hingga 25 tahun. Hubungi kami dengan syarikat
E-mail di: Nadiramuhammadloancompany@gmail.com

Misi syarikat ini adalah untuk menyediakan individu dan syarikat
Pertubuhan diri sendiri
Memenuhi keperluan mereka, berharap dan membantu meningkatkan jiwa kita
Dan komuniti mereka. Perlu pinjaman prom? Sekitar
48 jam perkhidmatan penuh untuk pelanggan kami.

Saya berharap dapat bertanya kepada anda secepat mungkin untuk bermula
Seketika, kami bersedia untuk melayani anda
Cari pinjaman yang berminat untuk mengisi borang permohonan di bawah gaji

Susan bowman said...

BERITA BAIK! BERITA BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan betul,
Ibu saya SUSAN [SYARIKAT PINJAMAN SUSAN BOWMAN]

Saya seorang pemberi pinjaman swasta, syarikat saya menyediakan pinjaman semua jenis dengan kadar faedah 2% sahaja. Ia adalah peluang kewangan di langkah pintu anda, memohon hari ini dan mendapatkan pinjaman cepat anda.

Terdapat ramai di luar mencari peluang atau bantuan kewangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat mendapatkannya. Tetapi ini adalah peluang kewangan di langkah pintu anda dan dengan itu anda tidak mampu untuk melepaskan peluang ini.
Perkhidmatan ini menjadikan kedua-dua individu, syarikat, lelaki dan wanita perniagaan.
Jumlah pinjaman tersedia antara jumlah pilihan anda untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

Hannah Zara said...

Dear Sir / Madam, "LOAN SEPANJANG CEPAT CEPAT DI 2DAYS hannahzaraloancompany", Pinjaman X-mas, "Pinjaman Rumah, Pinjaman Bisnis dengan suku bunga 2%. Orang yang Terlibat harus menghubungi Petugas Pinjaman melalui E-mail dengan informasi di bawah ini:" ,

NAMA DEPAN:.....
NAMA KELUARGA:......
NEGARA:.......
NOMOR TELEPON:.....
PENDUDUKAN:......
USIA:.............
SEKS:......
STATUS PERNIKAHAN:......
PINJAMAN YANG DIPERLUKAN: ......
PENDAPATAN BULANAN......
LOAN DURATION: ......
Email: hannahzaraloancompany@gmail.com, Terimakasih Dan Tuhan Berkah, Salam

Unknown said...

Kami menawarkan pinjaman kadar faedah 2% untuk kegunaan perniagaan dan peribadi sekarang hubungi kami melalui e-mel (trabadovillaspin@gmail.com)

Aamanee aaqil said...

Halo, saya adalah Ibu Aamanee Aaqil, pinjaman pribadi untuk kreditur untuk meminjamkan uang
Waktu kemungkinan Anda membutuhkan pinjaman segera untuk
pinjaman yang Anda butuhkan untuk memperbaiki bisnis Anda lakukan? Anda telah ditolak oleh bank
Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Awal
lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda memiliki pinjaman atau hipotek?
Mencari lebih, karena di sinilah kita melakukan segalanya untuk menjaga agar masalah keuangan kita tetap rendah
ke masa lalu Kami meminjamkan uang kepada orang-orang yang membutuhkan finansial,
yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan untuk diinvestasikan
Bisnis di level 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda
Kami memberikan bantuan dan penerimaan yang.
tidak peduli jumlah yang Anda butuhkan kami di sini untuk menawarkan Anda Saat Anda Datang, Anda akan mendapatkan dana Anda


Jadi hubungi kami hari ini via email:
(aamaneeaaqilloancompany@gmail.com)

TUHAN BERHARGA ANDA MEMILIKI ANDA DATANG

Unknown said...

PONUDA REDOSTI KREDITA
Pozdrav Madam i gospodine.
Ja sam MICHEL WILSON, privatni zajmodavac koji nudi međunarodne zajmove. Nudim financijske zajmove, osobne kredite, investicijske zajmove, auto kredite, kratkoročne i dugoročne osobne zajmove u rasponu od 5.000 do 50.000.000 eura ili dollas s 3% kamatnom stopom godišnje. , svim ozbiljnim ljudima koji imaju realne potrebe u odgađanju od 1 do 20 godina.
Dostupna sam kako bih mogla zadovoljiti svoje klijente u roku od 3 do 5 dana od primitka prijave.
Dakle, ako vam je potreban zajam, ne ustručavajte se kontaktirati da biste saznali više o mojim uvjetima. Kontaktirajte me izravno na michel.wilson03@gmail.com

E-mail: michel.wilson03@gmail.com
PS: Nisu ozbiljni ljudi suzdržani

Susan bowman said...

KABAR BAIK! KABAR BAIK!

Untuk memperkenalkan diri dengan benar,
Nama saya ibu SUSAN dari [SUSAN BOWMAN LOAN COMPANY]

Saya adalah pemberi pinjaman pribadi, perusahaan saya memberikan pinjaman dalam berbagai jenis dengan tingkat bunga 2% saja. Ini adalah peluang finansial di depan pintu Anda, daftar sekarang dan dapatkan pinjaman cepat Anda.

Ada banyak orang di luar sana yang mencari peluang atau bantuan keuangan di seluruh tempat dan masih, tetapi mereka tidak dapat memperolehnya. Tapi ini adalah peluang finansial di depan pintu Anda dan dengan demikian Anda tidak dapat melewatkan kesempatan ini.
Layanan ini membuat baik individu, perusahaan, pebisnis dan wanita.
Jumlah pinjaman yang tersedia berkisar berapa pun jumlah pilihan Anda untuk informasi lebih lanjut hubungi kami melalui email:
Susanbowmanloancompany@gmail.com

Unknown said...

BERITA BAIK!!!

Nama saya Ratih Wahyu, saya ingin berkongsi kesaksian saya di sini di platform ini untuk semua rakyat Indonesia dan seluruh Asia berhati-hati dengan peminjam internet, Tuhan telah menyokong saya melalui Puan Kathleen Brian yang baik ibu.

Selepas beberapa tempoh cuba mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan enggan meneruskan, jadi saya memutuskan untuk mendaftar pinjaman dalam talian tetapi saya tertipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeza.

Saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya bercakap dengan rakan saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Mrs Kathleen, yang merupakan pemilik syarikat pinjaman global. Rakan saya meminta saya memohon dari Puan Kathleen, jadi saya mengumpul keberanian dan menghubunginya.

Saya memohon pinjaman sebanyak Rp500, 000,000 dengan kadar faedah 2%, jadi pinjaman itu mudah disepakati tanpa tekanan dan semua pengaturan dilakukan atas pemindahan kredit, karena fakta bahwa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk mentransfer pinjaman Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil lesen permohonan mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya dikreditkan dengan jumlah wang tunai Rp500.000.000. Saya sangat gembira bahawa Tuhan akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

Mereka juga mempunyai satu pasukan pakar yang akan menasihatkan anda mengenai jenis perniagaan yang anda ingin melabur dan bagaimana untuk melabur wang anda, jadi anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup anda.

Semoga Tuhan memberkati ibu Kathleen untuk membuat hidup mudah bagi saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Kathleen melalui e-mel: kathleenloancompany1@gmail.com untuk pinjaman anda.

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: ratihwahy@gmail.com dan Kezia yang memperkenalkan dan memberitahu saya tentang Puan Kathleen juga mendapat pinjaman baru dari syarikat itu. Anda boleh menghubungi Kezia melalui e-melnya: keziaarjuna@gmail.com.

Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua untuk meluangkan masa untuk membaca kesaksian sebenar hidup saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.

anonimous said...


Saya jumpa syarikat pinjaman ini di Facebook dan saya menghubungi e-mel yang saya lihat dan tiba-tiba saya telah diluluskan pinjaman sebanyak $ 60,000 sehingga saya tidak percaya semua ini dapat berfungsi sehingga saya dikreditkan $ 60,000usd Saya akan memberi nasihat kepada sesiapa yang memerlukan daripada pinjaman untuk menghubungi syarikat pinjaman ini untuk bantuan pinjaman ini adalah e-mel syarikat [ F E D E R A L O A N @ G M A I L . C O M ] .or whatsapp atau panggilan + 1 8 4 5 7 3 1 5 7 1 6.

Unknown said...

BERITA BAIK!!!

Nama saya Kezia Arjuna, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah Idle orang, kerana mereka akan meminta pembayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan Syarikat Pinjaman yang palsu.

Beberapa bulan yang lalu saya terkejut dari segi kewangan dan terdesak, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat handal bernama Puan Kathleen, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp. 900,000,000 (900 juta) dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%.

Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya gunakan telah dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.

Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, jadi orang boleh mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel sebenar: kathleenloancompany1@gmail.com dan WhatsApp Only: {+12093480782}. Dengan rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.

Anda juga boleh menghubungi saya di email saya: keziaarjuna@gmail.com dan Bulan yang memperkenalkan dan memberitahu saya mengenai Puan Kathleen, dia juga mendapat pinjaman baru dari Cik Kathleen. Sekarang apa yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi bayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

Satu perkataan cukup untuk orang bijak.

Unknown said...

BERITA BAIK!!!Nama saya Kezia Arjuna, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman supaya berhati-hati, kerana terdapat penipuan di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen perjanjian palsu kepada anda dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran pendahuluan, tetapi mereka adalah Idle orang, kerana mereka akan meminta pembayaran yuran lesen dan yuran pemindahan, jadi berhati-hati dengan Syarikat Pinjaman yang palsu.Beberapa bulan yang lalu saya terkejut dari segi kewangan dan terdesak, saya tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman dalam talian. Saya hampir kehilangan harapan sehingga Tuhan menggunakan kawan saya yang merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat handal bernama Puan Kathleen, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp. 900,000,000 (900 juta) dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan kadar faedah hanya 2%.Saya sangat terkejut apabila saya memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah yang saya gunakan telah dihantar terus ke akaun bank saya tanpa berlengah-lengah.Kerana saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik, jadi orang boleh mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi ibu yang baik melalui e-mel sebenar: kathleenloancompany1@gmail.com dan WhatsApp Only: {+12093480782}. Dengan rahmat Tuhan, dia tidak akan pernah mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman jika anda mematuhi perintahnya.Anda juga boleh menghubungi saya di email saya: keziaarjuna@gmail.com dan Bulan yang memperkenalkan dan memberitahu saya mengenai Puan Kathleen, dia juga mendapat pinjaman baru dari Cik Kathleen. Sekarang apa yang saya akan lakukan adalah cuba untuk memenuhi bayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.Satu perkataan cukup untuk orang bijak.

Unknown said...

Saya sangat bersyukur kepada Ibu Iskandar Lestari karena telah memberi saya pinjaman sebesar Rp700.000.000,00 saya telah berhutang selama bertahun-tahun sehingga saya mencari pinjaman dengan sejarah kredit nol dan saya telah ke banyak rumah keuangan untuk meminta bantuan namun semua menolak saya karena rasio hutang saya yang tinggi dan sejarah kredit rendah yang saya cari di internet dan tidak pernah menyerah saya membaca dan belajar tentang ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY di salah satu blog saya menghubungi ISKANDAR LESTARI LOAN COMPAMY konsultan kredit via email:(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) dengan keyakinan bahwa pinjaman saya diberikan pada awal tahun ini tahun dan harapan datang lagi, kemudian saya menyadari bahwa tidak semua perusahaan pinjaman di blog benar-benar palsu karena semua hautang finansial saya telah diselesaikan, sekarang saya memiliki nilai yang sangat besar dan usaha bisnis yang patut ditiru, saya tidak dapat mempertahankan ini untuk diri saya jadi saya harus memulai dengan membagikan kesaksian perubahan hidup ini yang dapat Anda hubungi Ibu Iskandar via email:::(iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
dia BBM INVITE:{D8980E0B}
WhatsApp Only::{+33753893351}

Margaretha Asmara - Pinjaman Bisnis Instan dan Uang Medis RIKA ANDERSON LOAN COMPANY said...

Nama saya Ny. Margaretha Asmara, dari Ambon di Indonesia, saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media untuk mengingatkan semua orang untuk mencari pinjaman agar berhati-hati dengan para penipu karena mereka bulan lalu di mana-mana. Sedikit, saya menderita kerugian finansial, dan karena kebutuhan saya akan modal ventura, keputusasaan dan kemiskinan, saya ditipu oleh pinjaman online palsu. Saya tidak menyerah sampai teman saya merujuk saya ke kreditur bernama Ibu RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang meminjamkan saya pinjaman sebesar $40,000 dalam waktu 24 jam setelah perusahaan pinjaman tanpa tekanan, pertama sebagai mimpi bagi saya sampai saya pertama kali melihat peringatan saya dan dikonfirmasi dari bank. Cicilan pemasangan 2 jam setelah saya mendaftar. Saya mendorong sesama warga Indonesia yang membutuhkan pinjaman untuk mendaftar dan menghubungi Ibu Rika Anderson melalui email: rikaandersonloancompany@gmail.com W/S: +19147057484 Anda juga dapat menghubungi saya melalui email: margarethaasmaran@gmail.com untuk informasi lebih lanjut.

Pertiwi Gesang . .. Bagaimana saya mendapatkan pinjaman Medis saya dari ibu yang jujur, Rika Anderson said...

Saya Puan Pertiwi Gesang dari Pangkal pinang, inilah email saya jika anda ingin menghubungi saya: pertiwigesang@gmail.com. Saya ingin berkongsi keterangan saya di platform ini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman $ 6,300 untuk modal teroka daripada pemberi pinjaman sah kerana saya telah jatuh ke hutang dan saya telah cuba meminjam wang dari bank dan peminjam dalam talian tetapi saya selalu gagal dan saya juga penipuan sehingga saya melihat kesaksian ibu Ashraff Nabilah mengenai platform ini tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY. Saya menghubungi Ketua Pegawai Eksekutif, Puan Rika Anderson, minggu lepas, saya memohon pinjaman dari ibu Rika dan saya terkejut, pinjaman saya telah diluluskan dan selepas 3 jam permohonan saya, jumlah 90 juta telah dipindahkan ke akaun bank BCA saya. Saya ingin menasihati semua orang untuk mencari syarikat pinjaman sah untuk menghubungi Cik Rika Anderson, Ketua Pegawai Eksekutif RIKA ANDERSON LOAN COMPANY melalui e-mel ini: rikaandersonloancompany@gmail.com atau W / S: +1 (914) 705-7484 dan mendapatkan pinjaman .
E-mel Rika Anderson: rikaandersonloancompany@gmail.com
W / S: +1(914)705-7484
E-mel Pertiwi: pertiwigesang@gmail.com

ROBBI said...

Halo,
Nama saya ROBBI dari Cirebon Jawa Barat Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Alicia Radu untuk membantu saya mendapat pinjaman yang baik setelah saya banyak mengalami lender online yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa memberikan pinjaman, saya telah memerlukan pinjaman selama 3 tahun terakhir untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya ke sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa pun untuk berlari, sehinggalah satu hari setia bahawa kawan saya memanggil Siti Aminah setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Alicia Radu, jadi saya terpaksa menghubungi Siti Aminah dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi Ibu Alicia Radu bahawa dia adalah seorang ibu yang baik dan saya terpaksa menunaikan keberanian dan saya menghubungi Ibu Alicia. Radu dan saya terkejut dengan pinjaman saya yang diproses dan diluluskan dan dalam masa 3 jam pinjaman saya dipindahkan ke akaun saya dan saya sangat terkejut bahawa ini adalah satu keajaiban dan saya mesti memberi keterangan mengenai kerja baik Ibu Alicia Radu
jadi saya nasihat semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi e-mel Ibu Alicia Radu: (aliciaradu260@gmail.com) dan saya memberi jaminan bahawa anda akan memberi keterangan seperti yang telah saya lakukan dan anda juga boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai Ibu Alicia Radu email saya : (robbi5868@gmail.com) dan anda masih boleh menghubungi Siti Aminah yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (sitiaminah6749@gmail.com)
semoga Allah terus memberkati dan menyayangi ibu Alicia Radu untuk mengubah kehidupan kewangan saya

silvimargaret said...

Numpang ya bossku ^^

HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
Bonus Welcome Untuk New Member:
- Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
- Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
- Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
- Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
- Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
- Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
REAL PLAYER VS PLAYER !!!

Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
WHATSAPP : +855966139323
BBM : KENARI00
LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

RIKA NADIA said...

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com), silakan hubungi LADY ESTHER. Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

SURYANTO SURYANTO said...

Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

 Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: estherpatrick83@gmail.com untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: suryantosuryanto524@gmail.com

Lady Lianmey said...

BERITA BAIK!!!

Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang pereka fesyen dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua orang supaya berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka berada di sini. menipu anda dengan wang susah payah anda, saya memohon pinjaman untuk sekitar Rp900,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta lagi saya tidak mendapat pinjaman dan perniagaan saya kira-kira terhempas kerana hutang.

Memandangkan pencarian saya untuk sebuah syarikat pinjaman swasta yang boleh dipercayai, saya melihat iklan dalam talian lain dan nama syarikat itu adalah SYARIKAT PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta dengan mereka dan hingga hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya cadangkan.

Tuhan yang terhormat, kawan-kawan saya yang memohon pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya kepada syarikat yang boleh dipercayai di mana Puan Christabel bekerja sebagai pengurus cawangan, dan saya memohon pinjaman sebesar Rp900,000,000 dan mereka meminta kepercayaan saya, dan selepas itu Mereka selesai mengesahkan butiran saya, pinjaman itu telah diluluskan untuk saya dan saya fikir ia hanya satu lelucon, dan mungkin ini salah satu penipuan yang membuat saya kehilangan wang, tetapi saya terkejut. Apabila saya mendapat pinjaman saya kurang dari 6 jam dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2% tanpa cagaran

Saya sangat gembira bahawa Tuhan menggunakan kawan saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan kerana saya diselamatkan dari membuat perniagaan saya melambung di udara dan dibubarkan dan sekarang perniagaan saya terbang tinggi di Indonesia dan tiada siapa yang akan mengatakannya. tahu mengenai syarikat fesyen.

Jadi saya cadangkan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang memerlukan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk dihubungi
ibu christabel melalui e-mel: (christabelloancompany@gmail.com)

Anda juga boleh menghubungi saya di e-mel saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan bercakap tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, anda juga boleh menghubunginya melalui e-melnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua yang akan saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman yang saya hantar terus ke akaun mereka setiap bulan.

Satu perkataan untuk lelaki bijak sudah cukup

Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kita dan memberi kita kehidupan yang panjang dan hidup yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan yang baik dalam hidup anda.
Ibu yang baik Christabel Missan What'sApp Number +15614916019

admin said...
This comment has been removed by the author.
admin said...
This comment has been removed by the author.
admin said...

Tutorial ada di sini :

 href="https://pemberitahuan.com/permohonan-pinjaman-perumahan-kerajaan-lppsa-2020-online.html/">Pinjaman Perumahan kerajaan LPPSA 2020

JAYACHANDRA FADHLAN said...

Nama ..... jayachandra fadhlan
Negara .... indonesia
W / S ......... + 62 821-3272-6591
email ...... (jayachandrafadhlan@gmail.com)

Nama saya jayachandra fadhlan,
dari Indonesia Saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak pemberi pinjaman di sini untuk mempercayai orang. Terima kasih dengan hasil hasil jerih payah Anda, saya meminta pinjaman untuk sekitar Rp900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya tentang macet karena hutang. Saat saya mencari perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaan itu adalah PERUSAHAAN PINJAMAN EKSOTIK. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya belum pernah menerima pinjaman yang saya usulkan. Teman baik saya yang disetujui pinjaman juga menerima pinjaman, memperkenalkan saya ke perusahaan yang dapat dipercaya di mana MRS. KARINA bekerja sebagai manajer cabang, dan saya meminta pinjaman sebesar Rp900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya, dan setelah itu mereka menyelesaikan meminta persetujuan saya, pinjaman yang disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya memperbolehkan, dan memungkinkan ini membuat saya kehilangan uang, tetapi saya terpana. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 24 jam dengan bunga 2% tanpa Jaminan. Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat membuat bisnis saya melambung tinggi di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. membahas tentang mode perusahaan. Jadi saya perlu semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk membeli MRS. KARINA melalui email: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau hanya whatsapp +1(585)708-3478 .... Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda meminta informasi lebih lanjut melalui email: (jayachandrafadhlan@gmail.com) atau whatsapp + 62 821-3272-6591, Terima kasih lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga ALLAH terus memberkati kita dan memberi kita umur panjang dan sejahtera.

Perusahaan ..... karina roland perusahaan pinjaman
W / S ...... + 1 (585) -708-3478
email ...... (karinarolandloancompany@gmail.com)

Alan Curtis said...

I want to share with you all here on how I get my loan from Mr Benjamin who help me with loan of 400,000.00 Euro to improve my business, It was easy and swift when i apply for the loan when things was getting rough with my business Mr Benjamin grant me loan without delay. here is Mr Benjamin email/whatsapp contact: +1 989-394-3740, lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com. 

SUSAN GARCIA said...

Sungguh menakjubkan ketika saya berpikir bahwa semuanya telah selesai dengan saya, nama saya Susan Garcia, dari Filipina, Mrs. Karina ROLAND datang untuk menyelamatkan saya hidup saya. Saya sangat berhutang budi kepada orang-orang yang saya pinjam dari geng melawan saya dan kemudian menangkap saya sebagai hasil dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan masa perlombaan diberikan kepada saya ketika saya dipulangkan dan dilepaskan untuk pergi dan menghasilkan uang untuk melunasi semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada pemberi pinjaman yang sah secara online sehingga saya harus mencari melalui blog yang saya selingkuh sebelumnya tetapi ketika saya menemukan KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY, Tuhan mengarahkan saya ke iklannya di sebuah blog karena ketertarikan saya pada itu benar-benar sebuah mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak penderitaan karena itu ia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya mengajukan permohonan dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam 24 jam saya dikreditkan dengan jumlah persis yang saya maksudkan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Pinjaman Pribadi saat saya berbicara dengan Anda sekarang saya bisa bersihkan semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak perlu bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan, apa pun keputusan saya tidak ada urusan dengan Polisi, saya sekarang seorang wanita independen. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya, silakan hubungi Ibu melalui email perusahaan: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478 Anda tidak dapat memperdebatkan kenyataan bahwa di dunia yang sulit ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi perputaran keuangan di perusahaan Anda. Hidup dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Mrs.KARINA ROLAND di alamat di atas sehingga Anda dapat mengatasi krisis keuangan dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya melalui email berikut: (garciasusan113@gmail.com)) Selalu bersikap positif dengan Mrs. KARINA ROLAND dia akan melihat Anda melalui semua tantangan keuangan Anda dan kemudian memberi Anda tampilan keuangan baru dan kebebasan untuk mengatasi semua kekhawatiran Anda.

ANNISA LOGAN said...

semua berkat mrs karina roland
Nama saya annisa logan, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya benar-benar membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki saloon penata rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir merenggut nyawaku, sampai seorang teman merujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama Ibu. karina, pemilik perusahaan pinjaman roland karina, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahwa jika saya dapat bertemu dengan syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam seperti yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman 450 juta rupiah setelah rincian saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam rekening bank saya dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas pekerjaan baik Ibu. Karina dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang Ibu. karina, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi Ibu. karina melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp hanya +1 (585) -708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan@gmail.com untuk pekerjaannya yang baik dalam hidup saya dan keluarga saya.

nurraysa diena said...

Jika bank Anda mengatakan tidak kepada Anda untuk pinjaman, ada tempat otentik di mana Anda bisa mendapatkan pinjaman asli. Saya ingin mendapatkan pinjaman institusi yang saya temukan secara online untuk semua saudara dan saudari Muslim yang sedang mencari pinjaman cepat untuk menyelesaikan masalah yang diinginkan dengan cepat. Saya mendapat pinjaman Rp.700.000.000. dari ibu KARINA ROLAND LOAN COMPANY yang saya gunakan untuk merenovasi rumah sakit saya dan untuk melengkapi bisnis saya. Saya mendapat pinjaman dari mereka beberapa bulan lalu. Saya meminjam dari mereka karena ada banyak perusahaan pinjaman palsu online. Saya juga memperkenalkan adik saya yang juga mendapat pinjaman Rp. 500.000.000 PERUSAHAAN PINJAMAN ROLAND KARINA. Sebelum saya menghubungi mereka untuk mendapatkan pinjaman, saya juga melakukan banyak penelitian tentang mereka dan menemukan mereka benar-benar otentik. Mereka tidak seperti perusahaan pinjaman barat yang palsu. Jadi saya meminta pinjaman tanpa jaminan dengan mereka. Mereka memberikan pinjaman sesuai dengan hukum dan peraturan Islam. Tidak Ada Jaminan. Tidak ada biaya tersembunyi. Mereka memberikan proses yang cepat dan sederhana. Tapi Anda harus bisa menyetujuinya. dan Anda juga harus membayar kembali pinjaman mereka pada waktunya. Saya ingin meminta semua Muslim sejati dan bukan muslim untuk menghubungi ibu karina yang baik di email atau whatsapp: +15857083478 (karinarolandloancompany@gmail.com) Anda dapat menghubungi saya untuk nasihat juga melalui email (nurraysadiena@gmail.com)

express loan said...

APAKAH ANDA MEMBUTUHKAN PINJAMAN YANG MENDESAK ???
Hubungi EXPRESS LOAN ..
Mereka dapat memberi Anda pinjaman apa pun yang diperlukan untuk terobosan keuangan Anda, datang dan jadilah pria / wanita yang dibebaskan secara finansial hari ini ....
Hubungi mereka dengan cara berikut
Email: Expressloans2020@gmail.com
Hubungi: +1 (313) 306-0862
WhatsApp: +1 (313) 306-0862

RIKA NADIA said...

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Angga Annisa said...

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

Fatimah fahariah said...

selamat hari untuk semua orang di indonesia dan juda untuk semua orang di asia, nama saya mrs. fatimah fahariah, saya ingin membuktikan membuktikan hidup saya di sini di internet untuk semua warga negara indonesia saya melalui ibu yang baik, Ny. KARINA

Setelah mencoba mendapatkan kredit dari lembaga keuangan, dan ditolak sepanjang waktu, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui kredit online tetapi saya ditipu dan saya mengganti Rp 17,000,000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan kredit, jadi saya berkreasi dengan teman saya yang kemudian mengatakan kepada saya untuk menghubungi MRS KARINA, yang adalah pemilik. PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND, jadi teman saya meminta saya untuk meminta permintaan dari Ibu KARINA, jadi saya tidak percaya perjanjian dan hubungi Ny. KARINA

Saya meminta kredit sebesar Rp.800.000.000 dengan bunga 2%, jadi saya mendapatkan kredit dengan mudah tanpa tekanan dan semuanya dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan Jaminan dan jaminan untuk transfer. kredit. Saya hanya setuju untuk mendapatkan sertifikat persetujuan lisensi aplikasi mereka. untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu jam telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu menyetujui saya leadima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp 800.000.000. Saya sangat senang karena ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memberi saya permintaan hati saya.

Semoga karena MRS KARINA membuat hidup saya mudah, membuat saya bertanya kepada siapa pun yang tertarik mendapatkan kredit untuk dapat menghubungi MRS KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com untuk5 pinjaman8-3478

Akhirnya, saya ingin mendukung Anda untuk semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca membuktikan hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar ALLAH akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda juga.

Fatimah fahariah said...

selamat hari untuk semua orang di indonesia dan juda untuk semua orang di asia, nama saya mrs. fatimah fahariah, saya ingin membuktikan membuktikan hidup saya di sini di internet untuk semua warga negara indonesia saya melalui ibu yang baik, Ny. KARINA

Setelah mencoba mendapatkan kredit dari lembaga keuangan, dan ditolak sepanjang waktu, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui kredit online tetapi saya ditipu dan saya mengganti Rp 17,000,000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan kredit, jadi saya berkreasi dengan teman saya yang kemudian mengatakan kepada saya untuk menghubungi MRS KARINA, yang adalah pemilik. PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND, jadi teman saya meminta saya untuk meminta permintaan dari Ibu KARINA, jadi saya tidak percaya perjanjian dan hubungi Ny. KARINA

Saya meminta kredit sebesar Rp.800.000.000 dengan bunga 2%, jadi saya mendapatkan kredit dengan mudah tanpa tekanan dan semuanya dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan Jaminan dan jaminan untuk transfer. kredit. Saya hanya setuju untuk mendapatkan sertifikat persetujuan lisensi aplikasi mereka. untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu jam telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu menyetujui saya leadima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp 800.000.000. Saya sangat senang karena ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memberi saya permintaan hati saya.

Semoga karena MRS KARINA membuat hidup saya mudah, membuat saya bertanya kepada siapa pun yang tertarik mendapatkan kredit untuk dapat menghubungi MRS KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com untuk5 pinjaman8-3478

Akhirnya, saya ingin mendukung Anda untuk semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca membuktikan hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa agar ALLAH akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda juga.

Unknown said...

Halo semuanya, nama saya edy nurachman, saya dari indonesia saya ingin mengucapkan terima kasih yang sebesar-besarnya kepada ibu karina, pemilik KARINA ROLAND LOAN COMPANY yang telah membantu saya mendapatkan pinjaman untuk membayar biaya pengobatan selama masa istri saya sakit.
Pada tanggal 20 januari 2021 saya mengajukan pinjaman sebesar Rp250.000.000.000,00 juta rupiah dan saya diminta untuk mengisi data saya untuk verifikasi di formulir aplikasi pinjaman yang ada setelah itu saya juga diminta untuk mengirimkan ktp foto id card saya untuk verifikasi ke memungkinkan mereka melanjutkan proses pinjaman yang saya lakukan setelah semua persyaratan telah dipenuhi dalam waktu singkat pinjaman saya sebesar Rp250.000.000,00 juta rupiah indonesia ditransfer ke rekening bank saya, saya menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu semua orang yang mencari untuk pinjaman di blog ini mereka harus menghubungi IBU KARINA, ibu adalah penolong sejati sejati yang dikirim dari Allah untuk membantu orang, bahwa jika Anda benar-benar membutuhkan perusahaan pinjaman yang sah yang memberikan pinjaman, Anda dapat menghubungi PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND melalui whatsapp atau email, +1585 708-3478 atau karinarolandloancompany@gmail.com, dan masalah Anda akan teratasi, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada semua orang yang membaca kesaksian saya semoga allah menyertai Anda semua, Anda juga dapat menghubungi saya untuk lebih formasi melalui email deniferiana3@gmail.com
PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND
WHATSAPP: +1585 708-3478
NAMA FACEBOOK: ELENA KARINA ROLAND
EMAIL: karinarolandloancompany@gmail.com
NAMA : Edy nurahman
NEGARA: indonesia
JUMLAH: Rp250.000.000,00
TANGGAL: 20 januari 2021

Pertiwi Gesang . .. Bagaimana saya mendapatkan pinjaman Medis saya dari ibu yang jujur, Rika Anderson said...

Pembicara : Ibu Pertiwi Gesang
Alamat: Pangkalpinang, Indonesia
Hibah Pinjaman: Rp90.000.000
Bank Sentral Indonesia
Email penguji: pertiwigesang@gmail.com

Saya Ibu Pertiwi Gesang dari Pangkal pinang, ini email saya jika ingin menghubungi saya: pertiwigesang@gmail.com. Saya ingin membagikan kesaksian saya di platform ini tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman modal usaha sebesar Rp90.000.000 juta dari pemberi pinjaman yang sah karena saya telah terlilit hutang dan saya telah mencoba untuk meminjam uang dari bank dan pemberi pinjaman online tetapi saya selalu gagal.

Saya bahkan tertipu sampai saya melihat email ibu Ashraff Nabilah nabilahashraff@gmail.com dan Amalia Anmangkurat di facebook dan blog dengan email amaliaanmangkurat@gmail.com dan whatsapp +6282340185186 testimoni di platform ini tentang bagaimana mereka mendapat pinjaman dari RIKA ANDERSON LOAN COMPANY.

Saya menghubungi CEO, Ibu Rika Anderson, minggu lalu, saya mengajukan pinjaman dari Rika Anderson dan saya terkejut, pinjaman saya disetujui dan setelah 3 jam aplikasi saya, jumlah 90 juta ditransfer ke rekening bank BCA saya . Saya ingin menyarankan semua orang untuk menghubungi RIKA ANDERSON LOAN COMPANY perusahaan pinjaman yang sah.

CEO RIKA ANDERSON LOAN COMPANYSON
Situs web: https://rikaandersonloancompany.com
Email: support@rikaandersonloancompany.com

Email: rikaandersonloancompany@gmail.com
Whatsapp: +1(929)526-0086

ANNISA LOGAN said...

semua berkat mrs karina roland
Nama saya annisa logan, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman di internet bahwa mereka harus sangat hati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya sangat membutuhkan pinjaman, untuk memperbaiki salon rias rambut saya, tetapi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, yang hampir membebani hidup saya, sampai seorang teman merujuk saya ke salah satu pemberi pinjaman bernama IBU KARINA, pemilik PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ROLAND, yang saya hubungi dan dia mengatakan kepada saya bahwa jika saya dapat memenuhi syarat dan ketentuan mereka bahwa pinjaman saya akan diberikan kepada saya dalam waktu kurang dari 24 jam yang saya lakukan, setelah itu saya mengajukan pinjaman sebesar 450 juta rupiah setelah rincian saya diverifikasi dalam waktu kurang dari 24 jam rekening bank saya dikreditkan. sekarang saya sangat senang atas jerih payah IBU KARINA dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk membagikan kesaksian saya tentang IBU KARINA, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi IBU KARINA melalui email: karinarolandloancompany@gmail.com, atau whatsapp saja +1 (585) -708-3478 Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: annisalogan@gmail.com untuk pekerjaan baiknya dalam hidup saya dan keluarga saya.

titin yuni arlini said...

NAMA: Titin yuni Arlini
Nomor rekening: 6170235108
NAMA BANK : bank central asia (BCA)
HIBAH PINJAMAN: Rp 250.000.000
EMAIL SAYA: titinyuniarlini@gmail.com

Selamat siang!!!
Saya hanya tersenyum ketika saya memposting ini karena KARINA ELENA ROLOAND LOAN COMPANY telah membuat saya dan keluarga saya keluar dari hutang. Semua berawal ketika saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp250.000.000 untuk melunasi semua hutang saya, tidak ada yang membantu karena saya kehilangan suami saya sampai saya menemukan kontak emailnya di internet jadi saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dari IBU KARINA dan saat ini saya sangat senang dan berterima kasih atas bantuan IBU KARINA yang telah memberikan pinjaman saya.
Sekarang saya memiliki bisnis sendiri dan saya merawat keluarga saya dengan baik karena bantuan PERUSAHAAN PINJAMAN KARINA ELENA ROLAND yang memberi saya pinjaman tanpa stres. Tuhan Yang Maha Esa akan terus memberkati kerja keras yang baik dari IBU KARINA.
Anda dapat menghubungi mereka sekarang melalui email atau whatsapp oke: (karinarolandloancompany@gmail.com) atau whatsapp +15857083478

Margaretha Asmara - Pinjaman Bisnis Instan dan Uang Medis RIKA ANDERSON LOAN COMPANY said...

Nama saya ny. Margaretha Asmara, dari Desa Sungai Bulan RT014/RW08 Sungai Raya Sungai Bulan, Ambon di Indonesia, Saya seorang Muslim yang taat, saya ingin menggunakan media untuk mengingatkan semua orang untuk mencari pinjaman untuk berhati-hati dengan penipu karena mereka ada di mana-mana.

Pemberi kesaksian: Margaretha Asmara
dari Ambon di Indonesia
Jumlah Pinjaman A: $40,000
REKENING BCA
margarethaasmaran@gmail.com
Whatsapp saya: +6285964126496

Bulan lalu, saya menderita kerugian finansial, dan karena kebutuhan saya akan modal usaha, putus asa dan kemiskinan, saya ditipu oleh rentenir online palsu. Saya tidak menyerah dan teman saya Zulaikha Yugesh melalui email zulaikhayugesh@gmail.com dan Elok Cahyono dengan email elokycahyono@gmail.com yang memberi tahu saya bagaimana mereka melihat kesaksian online tentang PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON asli dan merujuk saya ke kreditur bernama Ibu RIKA ANDERSON LOAN COMPANY yang meminjamkan saya pinjaman sebesar $40,000 dalam waktu 2 jam setelah perusahaan pinjaman meminta data dan foto ktp saya dan tanpa penundaan. .

Setelah 2 jam saya mengkonfirmasinya dari rekening bank BCA saya dan petugas mengkonfirmasi pinjaman saya 2 jam setelah saya mendaftar.
Saya mendorong rekan-rekan warga yang membutuhkan pinjaman untuk mendaftar dan menghubungi Ibu Rika Anderson melalui email:

PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON
Situs web: www.rikaandersonloancompany.com
Email: support@rikaandersonloancompany.com
email: rikaandersonloancompany@gmail.com
www.wasap.my/+19295260086/RikaAndersonloancompany
Whatsapp: +1(929)526-0086

Rizky Indah said...

LEMBAGA KEUANGAN INI TERBAIK DI BIDANG PEMBERIAN PINJAMAN
TINGKATKAN FILE FINANSIAL ANDA

Saya Rizky Indah dan penduduk asli Indonesia dan saya di sini untuk memberi tahu Anda tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari pemberi pinjaman terpercaya ONE BILLION RISING FUND


         KONTAK PERUSAHAAN
NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
NOMOR TEL: +1 267 526 5352
NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352


Dalam pandemi ini hidup menjadi lebih sulit bagi saya dan keluarga saya dan pekerjaan saya hancur oleh pandemi Covid 19 ini dan Hidup nyaman adalah dambaan semua orang dan saya menginginkan yang terbaik untuk keluarga saya jadi saya memutuskan untuk meminjamkan uang dari bank dan bank mengubah saya turun berkali-kali sampai teman saya yang mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND memperkenalkan pemberi pinjaman kepada saya dan meyakinkan saya bahwa mereka dapat membantu saya secara finansial, saya sangat percaya kepada mereka karena teman saya baru saja mendapat pinjaman dari ONE BILLION RISING FUND jadi saya mendaftar dan mereka membawa saya melalui proses mereka yang memakan waktu beberapa hari dan yang paling mengejutkan saya, akun saya dikreditkan dengan jumlah pinjaman
Pengalaman yang saya dapatkan dari ONE BILLION RISING FUND ini telah mengubah hidup saya menjadi lebih baik dan sekarang saya memiliki perusahaan keramik
Jika Anda tahu Anda membutuhkan pinjaman, saya akan menyarankan Anda menghubungi perusahaan keuangan dan saya sangat yakin bahwa mereka dapat membantu Anda dengan pinjaman


Harap perhatikan pemberi pinjaman yang Anda hubungi secara online karena sebagian besar pemberi pinjaman keuangan online palsu dan mereka akan membuat hidup Anda lebih sulit dan mereka tidak berniat baik untuk membantu Anda karena mereka adalah penipu yang ingin mencari nafkah dari Anda.

                              KONTAK SAYA
Nama Saya ::: Rizky Indah
Email :: indahrizky490@gmail.com
Jumlah Pinjaman ::: $ 30.000.00
WA saya ::: + 62858 8161 8874

BIJAKLAH

RIKA NADIA said...

Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

Rida Yahya said...

Halo nama saya rida yahya, saya dari java Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengucapkan terima kasih kepada Tuhan Yang Maha Esa untuk hidup saya dan menggunakan syarikat (Syarikat Pinjaman Asmara Hasan) untuk mengubah hidup saya dari menjadi miskin menjadi kaya, saya mempunyai masalah kewangan dan ia sangat buruk dan sukar tetapi terima kasih atas kejujuran syarikat. SYARIKAT PINJAMAN ASMARA HASAN yang menolong saya dengan pinjaman 380 juta dan sekarang saya mempunyai pindahan pinjaman ke akaun bank saya dan saya hanya membuat pembayaran untuk memindahkan pinjaman saya tanpa menambah kesakitan dan sekarang saya dan keluarga saya bekerja dengan baik dan sekarang saya wanita perniagaan yang baik.

Sekiranya anda mengetahui bahawa anda memerlukan pinjaman dengan segera, saya akan mengesyorkan anda kepada Puan Asmara. di E-mel :: asmarahasanloancompany@gmail.com

Sekiranya anda mahu, anda masih boleh menghubungi saya ridayahya1234@gmail.com
Dan anda juga boleh menghubungi nombor WhatsApp Puan Asmara +1 (802) 695-0723 yang jujur

"ISKANDAR LENDERS" said...

Kami di sini untuk menyediakan pinjaman antara minimum $10,000.00 hingga maksimum $100,000,000.00, iaitu jika anda ingin memohon dalam dolar. Walaupun anda dari Indonesia, anda boleh memohon pinjaman sekurang-kurangnya Rp 100juta. maksimum Rp 25 bilion jadi walaupun anda dari Malaysia anda boleh memohon pinjaman minimum Rm 30k dan maksimum Rm 850k. Anda juga boleh memohon dalam mata wang lain yang tidak disebutkan di atas, kami sentiasa di sini untuk menyediakan pinjaman yang anda perlukan untuk menampung semua perbelanjaan kewangan anda pada kadar yang sangat rendah, kerana kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan ia telah berjaya dan bermanfaat untuk kedua-duanya. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami ada testimoni di mana-mana<<<<>> >> Testimoni terakhir Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2.3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi tolong jangan' t mengetepikan transaksi yang sangat mesra kepada pelanggan ini<<<<<>>> >>>>

Butiran Perhubungan Ada Di Bawah

Nama syarikat: SYARIKAT PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
e-mel::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp::[+6282274045059]

Post a Comment